marți, 13 septembrie 2016

Eșec la debut pentru Supraviețuitorul de la Pro TV !!!

Eșec la debut pentru Supraviețuitorul de la Pro TV

Pro TV a obținut aseară cu primul episod din show-ul Supraviețuitorul doar 22 % share pe publicul comercial cu vârsta cuprinsă între 18-49 de ani, mult sub așteptări. Pentru o comparație, postul de televiziune a obținut cu Vocea României vineri seara 32.9 % share iar duminică seara 29,5 % share, ambele pe publicul comercial. De asemenea, show-ul Pro TV de anul trecut Sunt celebru, scoate-mă de aici a debutat tot într-o zi de luni pe 16 februarie 2015 și a obținut o cotă de piață aproape dublă pe segmentul comercial (38.2 %), conform datelor publicate de Pagina de media.

E un mare semnal de alarmă pentru Pro TV și Central European Media Enterprises (CME), în condițiile în care se estimează că postul de televiziune românesc trebuie să obțină cu show-ul Supraviețuitorul o cotă de piață de minim 40 % pentru a rentabiliza investiția în formatul de supraviețuire.

După eșecurile din România a altor formate asemănătoare (Rătăciți în Panama sau Șerifi de România), putem concluziona că reality-show-ul de supraviețuire nu prinde în România?

Later edit 13:00: Datele finale de audiență (după recalibrare) pentru primul episod din Supraviețuitorul sunt: 8.7 % rating și 23 % market share (pe segmentul comercial 18-49 de ani).
Antena 1, cu Chefi la cuțite, a câștigat bătălia pentru audiență de luni cu 8.8 % rating și 24 % market share (pe segmentul comercial 18-49 de ani).

Later edit 13:45: Antena 1 anunță că Chefi la cuțite a fost lider de audiență cu o medie pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani de 8,8 % rating și 24.2 % market share.
Pagina de media anunță că Pro TV a câștigat "la mustață" publicul comercial cu o medie de 23 %. Aparent, date care "se bat cap în cap" dar există o explicație: Chefi la cuțite a fost mai lung cu o oră decât Supraviețuitorul iar, pe tot intervalul emisiunii lor, foștii MasterChefi au depăși Pro TV pe segmentul comercial.

P.S. Mulţumesc pentru colaborare prietenului Florin Climai.

COPERTA Sursa Foto: Captură Pro TV

8 comentarii:

  1. Antena 1 a avut 32,9% share cu emisiunea Chefi la cutite

    http://a1.ro/chefi-la-cutite/stiri/chefi-la-cutite-a-fost-lider-de-audienta-luni-seara-id563770.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 32,9 % a fost vârful de maximă audiență, media a fost de 24 %

      Ștergere
  2. de fapt emisiunea a fost lider de audienta...
    http://www.radardemedia.ro/audiente-tv-supravietuitorul-pro-tv-audienta/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De fapt, titlul Radar de Media e corect și nu prea. În televiziune contează segmentul comercial pentru că de acolo vin banii din publicitate. Dacă analizăm datele doar pentru intervalul 20:30 - 22:30, atunci putem spune că Supraviețuitorul a fost lider de audiența cu 23 % market share (față de 22.3 % market share pentru Chefi la cuțite). În schimb, dacă analizăm rezultatele serii de luni în intervalul 20:30 - 23:30 atunci Chefi la cuțite a fost lider cu 24 % market share (față de 23 % market share pentru Supraviețuitorul). Însă, dacă investești câteva milioane de euro în plus față de concurența ta și obții aproximativ aceleași rezultate cu ea pe segmentul comercial, atunci ai o mare problemă.

      Ștergere
  3. Primul episod a fost bun, dar mi s-a parut ca au schimbat formatul din SUA in cateva puncte cheie:

    1. 'Lider' trib

    Si in formatul original exista lideri, dar ei sunt mai degraba informali ('sforari', aliante) si se decid dupa o perioada mai lunga de timp. Punand concurentii sa voteze un lider inainte de proba, e de fapt un consiliu tribal in plus.

    2. Doar jumatate din trib participa la proba.

    Farmecul probelor intre triburi era sa vezi cum lucreaza ca o echipa. Cu ce au facut ei se cam elimina ideea de cea mai slaba veriga.

    3. Prea multe ajutoare atat de devreme: cartofi, ulei, ananas, peste direct de la organizatori? E putin exagerat pentru primele 2 zile.

    4. Interviurile din timpul problelor; as fi preferat ca proba sa fie un montaj lung si declaratiile lasate dupa.

    5. 'Redemption island'

    Cred ca un format clean era mai bun pentru primul sezon astfel incat audienta sa inteleaga bine principiile simple. Immunity idol, redemption island, secret advantage puteau fi adaugate in sezoanele viitoare.


    Am totusi sperante ca va fi un sezon bun si ca macar unii din participanti se vor ridica la nivelul celor din state.

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci nu tot ce e la PRO vinde.. Pacat de emisiune, e super, imi place si sper sa nu fie intrerupta

    RăspundețiȘtergere
  5. Complexatul ala de robert, masterandul in genoflexiuni, e un cur. Trebuia sa spun asta ca sa ma racoresc. Sper ca va citi si el

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu formatul a fost de vina, ci alegerea concurentilor - facuta de o echipa de "psihologi" care n-aveau nicio legatura cu show-ul respectiv si care au analizat doar imaginea, nu si continutul, alegand in final 18 concurenti cu aproximativ acelasi profil, in loc de a se concentra pe o diversificare maxima a caracterelor.
    Gospodina, muncitorul, medicul, somerul, contabila, managerul, studentul, avocatul, liber-profesionistul, "bunicuta", pensionarul, functionarul, taranul, profesorul, vanzatorul, patronul, soferul si ciobanul ar fi iscat mai multe pasiuni si ar fi facut un rating de invidiat.
    In locul unui show plin de sani si pectorali, am fi avut unul cu dialoguri inteligente, confruntari de idei si multa pasiune de ambele parti: a concurentilor si a spectatorilor.

    RăspundețiȘtergere